• szkolenie realizowane będzie w formie intensywnych warsztatów kompetencji społecznych

  • w trakcie szkolenia wykorzystywane będą aktywne metody dydaktyczne – podstawowe treści przekazywane będą w formie prezentacji przez trenera, następnie uczestnicy będą realizowali w ramach każdego modułu tematycznego zadania praktyczne indywidualne i grupowe, rozwiązywali testy umożliwiające diagnozę kompetencji społecznych, uzyskają informację zwrotną na temat poziomu swoich kompetencji oraz kierunków dalszego doskonalenia, będą brali udział w symulacji przygotowania i przeprowadzania prezentacji oraz w dyskusji moderowanej przez trenera

  • zadania i ćwiczenia praktyczne będą dostosowane do specyfiki faktycznych zadań realizowanych przez uczestników szkolenia w ich praktyce zawodowej

  • testy kompetencyjne stosowane w trakcie szkolenia to znormalizowane narzędzia psychometryczne

  • trenerzy przygotowani są do wykorzystywania procesu grupowego w trakcie szkolenia i elastycznego reagowania na interakcje i sytuacje interpersonalne pojawiające się w trakcie szkolenia

Czas trwania

2 dni 16h x45 min (zajęcia prowadzone są w formie wykładu i warsztatu).

Nabywane umiejętności

  • trening umiejętności przygotowania prezentacji

  • trening umiejętności prezentacji i sterowania przebiegiem spotkania

  • trening pozytywnej autoprezentacji

  • trening umiejętności skutecznej komunikacji w trakcie spotkania

  • trening umiejętności konstruktywnego wywierania wpływu na uczestników spotkania

  • trening umiejętności radzenia sobie z emocjami i stresem

  • trening umiejętności prawidłowego wykorzystywania materiałów wizualnych

  • trening umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych w trakcie wystąpień publicznych, przedstawiania sprawozdania/ raportów z audytu wewnętrznego/kontroli

Tematy szkolenia

W trakcie szkolenia jego uczestnicy zdobędą wiedzę praktyczną obejmującą:

1. Planowanie przebiegu spotkania

  • określanie celów, rodzaje celów, operacjonalizacja celów spotkania

  • tworzenie scenariusza prezentacji

  • analiza słuchaczy i indywidualizacja sposobu prezentacji

  • przygotowanie się do prezentacji

2. Reguły prezentacji

  • etapy prezentacji

  • co trzeba wiedzieć o uczestnikach spotkania – prezentacja naturalnego zespołu reakcji uruchamianego w sytuacji bycia uczestnikiem spotkania

  • pozytywna autoprezentacja i budowanie autorytetu

  • niewerbalne zachowanie się w trakcie wystąpień publicznych

  • techniki nawiązywania kontaktu i przełamywania negatywnego nastawienia słuchaczy

  • metody sterowania zachowaniem innych w trakcie prezentacji i techniki wywierania wpływu

  • zasady etykiety zawodowej w sytuacji prezentacji

  • błędy w trakcie prezentacji 

3. Trudne sytuacje w trakcie spotkania zawodowego

  • tzw. „trudni ludzie” – osoby utrudniające przebieg spotkania i reakcja na ich zachowanie

  • techniki reagowania na opór, sprzeciw, krytykę

  • podstawowe techniki odpowiadania na pytania informacyjne i krytyczne

  • wyrażanie poparcia i sprzeciwu

  • rozpoznawanie i reagowanie na manipulacje psychologiczne i zachowania destrukcyjne lub konfrontacyjne

4. Radzenie sobie z emocjami, tremą i stresem

  • geneza, fazy i konsekwencje stresu

  • techniki relaksacji

  • praca z przekonaniami

  • rozwijanie inteligencji emocjonalnej

  • metody 

5. Przygotowanie materiałów   wizualnych

  • rodzaje materiałów wizualnych i reguły posługiwania się nimi

  • zasady przygotowania i wykorzystywania prezentacji multimedialnych

  • przygotowanie materiałów wizualnych (komputer, materiały informacyjne, plansze, plakaty i in.)

  • błędy w posługiwaniu się materiałami wizualnymi w trakcie prezentacji

Materiały:

  • Wydruk prezentacji szkoleniowych,

  • Materiały do ćwiczeń i przykładowe rozwiązania,

  • Próbny egzamin z kluczem odpowiedzi,

  • Komplet materiałów biurowych.

Certyfikat:

  • Certyfikat udziału w szkoleniu wydany przez Fundację.